-->

8.4.2008

Mistä on pikku naiset tehty....

....Satiinista, ruseteista, pitsistä ja hahtuvasta...

Dancing on Clouds - lace and satin ribbons
Malli: Amy March's Slippers by Stephanie Dosen/tiny owl knits
Lanka: Pirtin Kehräämön Hahtuvalanka, 66 g.
Puikot: 7,0 mm.
Nauhat: satiinia ja pitsiä Eurokankaasta.

Pehmeää, lämmintä, ja herkän romanttista vanhanajan tuntua. Nämä jalassa kävely on kuin tanssia hattaraisen untuvapilven päällä. Tossujen suunnittelijan inspiraationa oli Pikku naisten Amy March - "nuorimmainen, hieman turhamainen mutta hyvin hieno neiti" (Wikipedia). Sama puuteripastellinsävyinen tunnelma ja nämä pitsitossut mielessäni ostin keskiviikkoaamuna Hulluilta päiviltä Pikku naisia -DVD:n. Ja kuinkas ollakaan, muutama tunti myöhemmin mut kutsuttiin Ravelryssä Amy March's Slippers -knit-alongiin. :)

Dancing on Clouds Slippers

Sopivan muhkea ja paksu lanka löytyi Taito Shopista; hahtuvalanka oli mulle uusi tuttavuus, ja oikein miellyttävä sellainen. Pitääkin muistaa tämä suht edullinen vaihtoehto ensi talven neuleita suunnitellessa... Koristenauhat löytyivät helposti (kerrankin) Eurokankaan valikoimista. Siellä pitsinippulaarilla meinas kyllä lähteä lapasesta kun romanttinen vintage-fiilis yritti saada yliotteen tästä pelkistetyn tyylin lyylistä. Sain kuitenkin napattua ohjakset käsiini viime hetkellä ennen kassaa ja ostin vain kolme nippua pitsej. Onneksi, koska muuten mä oisin näyttäny ens kesänä varsinaiselta Alusasu-Almalta kaikkine pitsikoristeltuine kesähörsöineni. :P

Dancing on Clouds Slippers - close up
Mut on noi nauhat vaan niin nättejä että. Meillä on kylmät lattiat ympäri vuoden, joten mä voin kävellä pumpulipilvellä aina kun jalat ja mieli kaipaa jotain lämmintä, pehmeää ja kevytmielisen tyttömäistä. Hattaraa!

14 kommenttia:

  1. Ihanat tossukat <3 Olen käynyt viikon ajan joka päivä katsomassa joko olis uutta postausta... Tykkään kovasti lueskella tätä, on päiväni piristys.

    VastaaPoista
  2. Onpas söpöt! Ja pitsi.. mä taidan olla se sekopäinen alusvaatetäti ens kesänä, niin hirveä pitsivillitys!

    VastaaPoista
  3. Näähän sopii hyvin tyyliin niiden punaisten villahousujen kanssa ;D Suloiset ku mitkä!

    VastaaPoista
  4. Iihanat! Meilläkin on uudessa asunnossa aika viileät lattiat... hmm. :)

    VastaaPoista
  5. Ihanat tossut!

    VastaaPoista
  6. Samsara: Voi kiitos, piristit juuri hieman harmaana alkanutta aamuani! :) Joo on hieman ollut taukoa blogin päivityksissä, kun ei oo jäänyt pahemmin aikaa neulomiselle --> mikään ei meinaa valmistua. :/

    Jatta: Mä kans oon nytjotenkin pitseihin hurahtanut. Mutku en oikein miellä itseäni romanttisiin hörsöihin pukeutuvaksi, niin järki taistelee vastaan. Tietty niitä pitsejä voi skäyttää maltillisemmin vaikka missä vaatteissa koristeina, mutta mä vähän pelkään että meikäläisen ratsu hopea lähtis vähän turhan villiin neliin pitsien sommittelussa... :P Johonkin noi pitsimetrit meinaan kuitenkin upottaa, kun ne on niin ihania.

    Marsvin: Sinäpä sen sanoit! Mähän oon tosi viktoriaaninen ilmestys kun tepastelen noi ja pitsipökät jalassa kotona. :D Mies ei ehkä innostu ajatuksesta, sen mielestä tossutkin näyttää lähinnä lahjapaketeilta kaikkine rusetteineen. :P

    Pikku-Kettu: No nämähän on sitten vallan sopivat varusteet teidänkin taloon. :) KAL-ryhmän keskustelussa joku heitti hyvän idean, että näitä voi tehdä monta paria ja laittaa ne koriin kodin eteiseen. Siitä sitten vieraat (naisp., luulisin) voi valita tossut jalkaansa vierailun ajaksi.

    Satu H: Kiitos!

    Susa: Juu, ja tosi nopeat tehdä näin paksusta langasta. Vaikein ja samalla nautinnollisin osa on pitsien ja nauhojen valitseminen. :)

    VastaaPoista
  7. Mä olen kans ihastellut noita töppösiä ravelryssä. Ja jos niistä noinkin viehkot tulleepi niin mulle kans!

    VastaaPoista
  8. Huih,miten romanttiset! Voisinpa jopa sortua vaikkei pitsisomisteet ole meikäläisenkään juttu.Très Chic, Terde

    VastaaPoista
  9. No ohhoh! Onpa siinä hörsöä kerrakseen :) Tosi söpöt

    VastaaPoista
  10. Soile: Viehkot on juu. Pitäis varmaan kihartaa hiuksetkin korkkiruuvikiharoille niin tunnelma ois vielä vähän romanttisempi. :)

    Terde: Mä kans oon vähän sitä mieltä, ettei pitsit ole mun juttu. Mutta nyt kyllä alkaa mieli muuttua, noi pitsit vain vetoaa niin lujaa. Ehkä mä sittenkin pukeudun ens kesänä hörsöihin. :P

    Torrance: No sanopas muuta! Vielä jos ois värinä joku makea vaaleanpunainen, niin sokerimyrkytys ois lähellä. :)

    VastaaPoista
  11. Ihanat söpöstely tossut! :o)

    VastaaPoista
  12. ohan nuo söpöt

    VastaaPoista