-->

17.12.2006

Kolmas adventti

Käsitöiden osalta on ollu melko köyhä viikonloppu. Tai siis oon neulonu juu, mutta oon kyl sit purkanutkin yhtä paljon. :/ Nimittäin se palmikkopipo. Sen kavennukset tosiaan suippeni ehkä hiukan liian jyrkästi, joten päätin hiukkasen parannella myssyä (koska olen idiootti). Tästä siis lähdettiin:


Koska tähän oli päädytty säveltämällä Jatan alkuperäisohjetta melko reippaasti oman mielen mukaan, niin aattelin, että homma korjaantuu, jos kiltisti noudatan alkuperäisohjetta. Väääääriiiin!!! Pipo näytti mun päässä ihmeelliseltä lattakypärältä, ja kirosin kyl reippaasti itteeni, kun olin purkanu valmiin pipon, joka näin jälkeenpäin aatellen olis ollu aivan oiva sellaisenaan.


Koska ei kiinnosta tehä kavennuksia kolmatta kertaa, niin pipo koki tylyn kohtalon. Langasta olet sinä tullut ja langaksi olet sinä jälleen tuleva, aamen.



Perjantaina oli työpaikan pikkujoulut, jotka meni sen verran railakkaissa merkeissä että lauantai sujui enemmän tai vähemmän nuutuneessa olotilassa. (Onneksi krapula oli vain fyysistä, eikä mulla oo pikkujoulujen takia aihetta henkiseen morkkikseen. :D) Rapelia paikkaillakseni pistin kotia joulukuntoon: Sohva sai pukeutua punaisiin päällisiin, ja kaivoin esiin joulunpunaiset kynttilät ja torkkupeiton. Kauppamatkalla haettiin pikkuinen kuusi torilta ja koristeltiin se saman tien juhlakuntoon. Parvekkeen kaiteelle virittelin kuusiköynnöksen ja jouluvalot, niin että nyt meillä on tunnelmaa kerrakseen!



Vielä pitäis löytää jostain kaappien kätköistä jonkinmoinen juhlapöytäliina ja sommitella kynttiläasetelma ruokapöydälle. Ja sitten vaan Rajattoman joululaulu-cd soimaan ja glögimukin ja piparin kanssa sohvalle tunnelmoimaan. Eihän tähän joulutunnelman saavuttamiseen sittenkään tarvittu lunta! (Vaikkei se kyllä pahaa tekis, että vink vink vaan säänhaltijat siellä jossain.) ;)

Posted by Picasa

2 kommenttia:

  1. Lattakypärä, voi ei!! Harmi että on ollu päänvaivaa :(

    VastaaPoista
  2. Jatta, päänvaiva ei tosiaan johtunut ohjeesta, vaan ihan tästä meikäläisen omasta päästä. ;) Palmikkopipan malli ei vain sovi mulle, kaipa mulla on jotenkin omituinen kupoli tai jotain. :P

    VastaaPoista