-->

6.11.2006

Flunssatuotos


Malli: Odessa, kukka omasta päästä.
Lanka: Dylonilla tummanruskistettu Novita Wool, 35 g.
Puikot: 3,5 mm ja 4 mm bambupyöröt ja -sukkapuikot, kukassa 2,5 mm virkkuukoukku.

Mä senkun jatkan samoilla vanhoilla malleilla; taas tuli tehdyks yks Odessa. Mutta toisaalta, kun kerran on hyvän pipomallin löytäny, niin miksipä sit ei tehdä niitä useempia zipaleita. Etenkin kun tääkään ei jää omaan hyllyyn. Itsas mullon vain yks oma Odessa. Selittelyn makua, ei kai..? :D

Tää pipo saattaa toisaalta ehkä sittenkin jäädä mun huostaan, koska en oo hyväksyttäny sitä vielä saajalla. Kaveri vaan kysäs perjantaina, että tekisinkö hälle jonkin kivan tummanruskeen pipon. Mä siihen että toki ja juu. Mallista ja toteutusajankohdasta ei ollu puhetta, mutta lauantaina käsiin osu kerällinen ruskeaks dylonoitua Woolia, ja päätin sit saman tien neuloa yhden tarjokkaan. Jos kelpaa ni hyvä, muuten mies saa taas aiheen pyöritellä silmiään ja osoitella syyttävästi ylikansoitettua hattuhyllyä, josta se ei kuulemma nytkään löydä omia pipojaan kaikkien mun huivien ja pipojen alta. Kova elämä on neulojan miehellä. ;)

Viikonlopun flunssan ansiosta/takia mä vietin aikaani lähinnä sohvannurkassa neuloen ja köhien. Tuloksena tää pipo ja yhdet melkein valmiit villasukat, joita varten koolasin lankaa ekaa kertaa. Kivaa oli, kuvia ja tarinaa langasta ja sukista myöhemmin. Flunssa alkaa olla päihitetty, mutta sen mainingeissa (tai pikemminkin pärskeissä) alkanut sukkainnostus jatkuu. Tosin jatkossa aattelin tehdä sukkia muille kuin itelleni, ehkä pukinkonttiin. Joulu tulla jollottaa ja kohta tontut taas kyylää ikkunoiden takana että ketkä on kilttejä. Mörvelöpeikkojen on paras pysyä muissa maisemissa tai mä en saa jouluna lahjaks muuta ku suunpesusaippuaa. :D
Posted by Picasa

4 kommenttia:

  1. Ihan kuin mun Odessa, tosin mulla ei oo kukkaa. :) Samanlainen reikäkin tuossa:D

    VastaaPoista
  2. Kiva pipo, ja toi kukka on ihan mahtava! Pitääs tulla sitten tota kuvaa tiirailemaan, kun mun pipo valmistuu :)

    VastaaPoista
  3. Hei!

    Vo mistä ihmeestä saisin tuon ohjeen suomenkielisenä? Kieliä kyllä jonkin verran osaa, mutta nuo lyhenteen ja käsityösanasto on kyllä lapsen kengissä, jos edes niissä :o). Tahtois tehdä tyttärelle ja itselle tuollaiset ja vaikka kavereille, siskoille, äitille, anopillekin :O). osaiskohan joku auttaa? Kiitos muuten Vilmalle aivan mahtavista kuvista ja ohjeista...olet oikea käsityötaituri!!!

    t. Miia

    VastaaPoista
  4. Voi kiitos Miia, kiva että tykkäät! :)

    Laitapa mulle meiliä (osoitteeseen sisainen.villapaita(a)netti.fi, voin auttaa sua tuon ohjeen kanssa. Kyllähän sun pitää saada pipot tehtyä koko porukalle! ;D

    VastaaPoista